Мета гри: підвищувати інтерес до математики розвивати володіння
математичними та фізичними методами;
учити школярів робити висновки; сприяти подальшому розвитку пізнавальних
здібностей учнів, навичок логічного мислення, уміння не втрачати контроль у
нестандартних ситуаціях; виховувати культуру математичного мислення,
впевненість у собі, наполегливість, уміння відстоювати свою точку зору;
створювати умови для самореалізації учнів, сприяти розвитку навичок
міжособистісного спілкування.
Обладнання.
(Сцена прикрашена кульками. По центру напис «Чудова сімка»,
Звучить
сигнал теплохода, шум моря , крик чайок, пісня « Море , море…». Під мелодію пісні на сцену виходять двоє
ведучих (члени екіпажу ) в костюмах моряків
Ведучий 1:Доброго
дня! Наш лайнер дістався берегів королівства натуральних чисел. Сьогодні на кожного з учасників круїзу чекає зустріч з
незвичайним числом. Ви не тільки зможете розширити свій кругозір, поповнити
свої знання , але маєте можливість поринути в казку, історію, літературу,
математику, художню культуру та показати свої знання. З чого ж все починалося
?…
(Звучить
мелодія « Ох , яблочко», під яку танцюють цифри «3» і «4» - дівчатка переодягнені
у відповідні костюми.)
Ведучий 2: Давним
-давно жили собі в королівстві натуральних чисел цифри «3» і «4» . На перший
погляд, вони були зовсім різні, але
водночас такі близькі, адже в натуральному ряді стояли одна біля одної і могли
зі своїх цифр створити два двоцифрові числа «34» і «43» . Трійка відрізнялася
своєю простотою, адже мала тільки два дільники : одиницю та саму себе - і називала себе непарною, а четвірка хизувалася складністю свого характеру, тому
що мала аж три дільники та була парним числом. Але, як і в кожній казці, долю
трійки і четвірки вирішив змінити знак «плюс», перетворивши суму чисел три і
чотири на число сім.
В
єгипетській і вавілонській філософії і
астрономії ці два числа називали
«життєвими», адже три людини – батько, мати, дитина – складають основу життя, а
чотири – число частин світу і напрямів вітру, звідки приходить дощ, живильна
волога якого робить землю плодоносною.
«7» (учениця,
що символізує число сім): 3+4 – разом сім!
Ведучий
1. Ми запрошуємо вас на гру «Чудова
сімка». Як правило, у кожній грі є свої закони.
Ведучий 2. Закон поваги.
Ведучий
1. Закон часу.
Ведучий 2. Закон чіткості.
Ведучий
1. Порушення цих правил приводить до
штрафу
Ведучий
2. У центрі уваги сьогодні буде число 7.
Чи помічали ви поширеність цього числа? Як часто ми зустрічаємося із числом 7?
Ведучий
1. Сім
є абсолютним числом, тобто всього сущого і несущого, відомого і невідомого. В
давньому Вавилоні жерці проводили астрономічні спостереження із зикуратів – сім
монументальних башт, сім сходинок – терас, яких відповідали планетам – богам,
правителям Неба і Землі, семи грізним вітрам, семи воротам підземного царства,
семи дням тижня.
Ведучий 2. Сім днів творіння.
Сім кольорів веселки.
Сім музичних нот.
Сім днів у тижні.
Сім чудес світу.
Київ побудовано на семи горбах
Ведучий 1.
Чи знаєте
ви, що на сторінках Біблії ця фраза зустрічається більше 160 раз? Наприклад,
«Сім» пар тварин і «сім» пар птахів небесних було велено взяти Ною у ковчег,
тому що через сім днів почнеться потоп.
Ведучий 2. Увагу мисливців, а потім і землеробів
привертало сузір’я Великого Воза, яке складається із семи зірок.
Ведучий 1.
Французи
дають найсильнішу клятву словами «Міцно, як сім».
Вчитель:
І наші
команди складаються із 7 гравців. Запрошую на сцену
збірні команди 5-7 класів(учасники заздалегідь створених команд займають місця
на сцені,в цей час звучить вірш про число сім).
Вірш про цифру 7 - учениця (член
екіпажу):
Цифра сім відома всім.
Що ж сказать про
цифру сім?
Сім років виповнилось Колі,
Він став дорослим – вчиться в
школі!
Промайне за
роком рік,
В клас сьомий прийде чоловік.
Сім курчат у
тьоті Олі,
Що працює в
нашій школі.
Сім дітей у дяді
Петі,
Не тримає це в
секреті.
Сім раз сказати
треба Толі,
Що вже урок почався в школі.
Дивина, так
дивина!
Але ж сімка не
одна!
Сьогодні сімку
величаєм,
Бо ще не все про
неї знаєм.
Ведучий
2. Успіхів вам! Або, як кажуть
досвідчені моряки, - “ Сім футів під кілем».
Ведучий 1: Перемоги
в конкурсах, іграх, оцінюються певною кількістю жетонів. Виграє команда, у якої
до кінця вечора їх виявиться найбільша кількість, які будуть зберігатися в
окремих запечатаних коробочках для кожної команди.
Ведучий 2:
Сімка, прикрашає собою й казки, і тлумачні словники, і наукові праці, і
збірники прислів'їв і приказок - усе, що завгодно! «СІМКА» не сходить у нас із
мови! Не вірите? А ми зараз із вами в цьому переконаємося.
Ведучий 1: Пропонуємо
командам завдання «Прислів’я, приказки»
Вам потрібно протягом 2 хв записати відомі прислів'я й
приказки, у яких згадується цифра «7». (Команди називають по черзі,якщо є
однакові прислів’я та приказки то їх викреслюєте). Жетон отримує кожна команда за кожне
прислів’я та приказку.
Ведучий 2:
Завдання ”Зібрати
прислів'я. Командам пропонується набір слів, з яких необхідно скласти
прислів'я, приказку, в яких є число 7. Жетон одержує команда, яка першою збере
прислів'я і по одному жетону за правильність кожного прислів'я.
Команда 1. (Сім раз
поїли, а за столом не сиділи. Семеро одного не чекають)
Команда 2. (Де сім господинь, там хата не метена. Сім
п’ятниць на тиждень)
Ведучий 1: А зараз пропонуємо вашій увазі завдання
із трьох питань, на кожний з яких ви повинні відповісти протягом 10-15
секунд. За правильну відповідь на одне питання команда одержує 1 жетон, на 2
питання – 2 жетона. Якщо команда відповідає на всі три питання, команд одержує
4 жетона.
Завдання
команді 1.
1.
Яке
свято відзначається 7 січня? (Різдво)
2.
Число
77 просте чи складене? (Складене)
3.
Сьома
буква в слові «математика» (т)
Завдання
команді 2.
1.
Сьомий
місяць року? (липень)
2.
Сьома
нота октави? (сі)
3.
Назвіть
по черзі сім кольорів веселки, починаючи з червоного. (червоний, жовтогарячий,
жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)
Ведучий 2 . Завдання для капітанів
Ведучий 1. Кожну
команду завжди очолює капітан. Ось настав чудовий час, капітанів запрошуємо до
нас.
Ведучий 2. Ви
хвилюєтесь? В руках у мене конверти із запитаннями до капітанів. Хай вам щастить.
(Капітани по черзі витягують конверти і дають відповіді на запитання). Хто з
капітанів дасть найбільшу кількість правильних відповідей отримує 3 жетони,а
меншу – 2 жетони.
Запитання для капітанів.
Команда І
1.
Хто перший увів систему
координат на площині? (Декарт)
2.
Що називають серцем
комп’ютера?
(Процесор)
3.
Скільки днів у десяти
тижнях?
(70)
4.
Відрізок, який сполучає
точку кола з її центром ?
(Радіус)
5.
Результат
додавання.
(Сума)
6.
Яка градусна міра
прямого кута? (900
)
7.
Одиниця вимірювання
кутів.
(Градус)
8.
Одиниця маси коштовних
каменів. (Карат)
9.
Половина від 26.
(13)
10.
Трикутник, у якого всі
сторони рівні. (Рівносторонній).
11.
Фігура, яку можна
накреслити циркулем. (Коло)
12.
Скільки кілограмів в
одному центнері? (100кг)
Запитання для
капітанів.
Команда ІІ
1.
Як називається
трикутник , у якого дві сторони рівні? (Рівнобедрений)
2.
Як називають пристрій
для виведення звукової інформації?
(Колонки)
3.
Число над рискою дробу.
(чисельник)
4.
Результат ділення. (Частка)
5.
Яка градусна міра
розгорнутого кута? (1800
)
6.
Скільки ребер має куб? (12)
7.
Яку частину години
становлять 20 хв? (Третину)
8.
Яким приладом вимірюють
кути? (Транспортиром)
9.
Трикутник, у якого всі кути рівні.
(Рівносторонній).
10.
Рівність, що містить невідоме. (Рівняння)
11.
Половина
від 24 .
(12)
12.
Сума довжин сторін
многокутника. (Периметр)
Ведучий 1: Це
чарівне число широко використовувалось в казках, міфах стародавнього світу. Вам
потрібно за 1 хв записати казки,в яких зустрічається цифра 7.
Завдання :«Казки і
загадкове число сім» . Наприкла : злодій Синя
Борода мав сім жінок.
Ведучий
2: У середньовіччі кожна освічена людина повинна була
знати сім вільних мистецтв. Це були
предмети, що вивчались у середньовічній школі
Ведучий1: Отже,
це були сім предметів у середньовічній школі:
Граматика. Риторика. Діалектика. Арифметика. Геометрія. Астрономія. Музика
Мабуть,
всі ви помітили, що серед цих семи предметів є арифметика та геометрія, а також
астрономія.
Ведучий 2: Ще з давніх – давен рибалки, мисливці, землероби, скотоводи спостерігали за небом. Їх увагу привернуло
сузір’я, в якому сім зірок. А місяць? Який його зв'язок
з числом сім?
Завдання :
Назвіть сузір’я, в якому сім зірок та запишіть, який зв'язок місяця з числом
сім.(Велика ведмедиця, сім днів тижня)
Вчитель:
Як можна обійтися в математичному круїзі без
математичних завдань?
Завдання : (учні
отримують листок, на якому знаходяться наступні завдання:
1)Двома
сімками записати якомога більше число (сім у сьомому степені)
2)Трьома
прямими розрізати круг на сім частин.
3)
Між сімома сімками поставити знаки математичних дій і дужки, щоб в результаті
одержати «7»
Частушки «Ми веселі дві
подружки»
Ведучий1: «Все на світі
боїться плину часу, але час боїться пірамід», - говорить східне прислів’я. З
давнини до нас дійшли сім чудес світу, творіння людського розуму і умілих
людських рук (презентація)
Вчитель:
Запрошую на сцену двох вболівальників для підрахунку символічних балів. (Підводяться
підсумки, оголошуються результати, на сцену виходять ведучі.)
Ведучий 1:
На жаль, час нашого перебування в королівстві числа сім вичерпаний.
Ведучий 2: Весь
екіпаж вітає переможців та учасників інтелектуальної гри. Вчитель:
Бажаємо всім
учасникам круїзу
Здоров’я , миру,
сонця і тепла,
Щоб не накрила
хвиля вас невдач?
Ви розв’яжіть, ну, хоч би для початку
Сім найпростіших
з математики задач!
(Сигнал
теплохода, крик чайок, шум моря, пісня «Море, море…»)
Разом ведучий 1,2 і
вчитель: До нових зустрічей!
Щасливого
плавання всім математичним океаном!
Немає коментарів:
Дописати коментар