Підготувала - Красножон О.В.
QR-код (від англ. quick response — швидкий відгук) – це винайдений близько двадцяти років тому в Японії двовимірний штрих-код, який дозволяє кодувати будь-яку інформацію – текст, веб-посилання, номер телефону та багато чого іншого. QR-код візуально представлений у вигляді чорно-білого квадрату, що нагадує лабіринт. В одному QR-коді можна зашифрувати: 7089 цифр, 4296 символів (у тому числі кирилицею), 1817 ієрогліфів. Код може містити будь-яку текстову комбінацію, що складається з цифр і символів.
QR-код (від англ. quick response — швидкий відгук) – це винайдений близько двадцяти років тому в Японії двовимірний штрих-код, який дозволяє кодувати будь-яку інформацію – текст, веб-посилання, номер телефону та багато чого іншого. QR-код візуально представлений у вигляді чорно-білого квадрату, що нагадує лабіринт. В одному QR-коді можна зашифрувати: 7089 цифр, 4296 символів (у тому числі кирилицею), 1817 ієрогліфів. Код може містити будь-яку текстову комбінацію, що складається з цифр і символів.
Що кодувати?
- Надто довге посилання на ресурс Інтернету, потрібний для навчання: відео з YouTube, локацію на Google картах, файл з хмари (Google, Microsoft, Dropbox тощо), профіль (група чи сторінка) в соцмережах, телефонний номер або e-mail.
- Приховану підказку для тих учнів, яким складно виконати вправу, розв’язати задачу. Це можуть бути означення, правила та алгоритми, зразки виконаних завдань, відповіді на загадки та багато чого іншого.
- Посилання на вікторини, інтерактивні вправи, тести та анкети. Існує ряд Інтернет-ресурсів, які автоматично генерують QR-коди-посилання: https://learningapps.org/, http://www.triventy.com/, https://www.plickers.com/, http://www.classtools.net/ тощо.
- Відповіді на завдання вчителя (створюють учні) – текстові повідомлення, відповіді на задачі чи загадки тощо.
- Підказки для квесту, розмістивши їх в потрібних місцях навчального закладу.
- Оголошення та інструкції на стендах, дошках оголошень (якщо їх надто багато)).
- Контактну інформацію на візитній картці вчителя, адміністрації навчального закладу, на бейджах учасників конференцій (семінарів); ідентифікація учнів у віртуальному кабінеті бібліотеки або дистанційного курсу.
- Інтерактивну розповідь. Наприклад, учням потрібно придумати розповідь, що складається з декількох частин – в кінці кожної, як у комп’ютерній грі, буде кілька варіантів продовження. Можна створити інтерактивну версію казки про червону шапочку: з першого QR-коду зчитується зав’язка, а продовження можна вибрати самостійно («Скануйте код під номером 2, щоб героїня пішла безпосередньо через ліс, або під номером 3, щоб вона обійшла небезпечну дорогу»).
Як кодувати?
Для створення власного QR-коду знадобиться Інтернет і
інформація, яку потрібно закодувати. Серед українських та україномовних
ресурсів для створення QR-кодів слід виділити наступні:
- http://qrcodes.com.ua/ (Інструкція по роботі з сервісом).
- http://www.qr-code.com.ua (Інструкція по роботі з сервісом).
- http://ua.qr-code-generator.com (Інструкція по роботі з сервісом)…
Якщо ж бажаєте скористатися альтернативними
варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: «створити
QR-код».
Як зчитувати?
Програм для зчитування QR-кодів надзвичайно велика
кількість, а тому писати про ті чи інші немає сенсу, тим більше, що в більшості
сучасних смартфонів «вшита» програма зчитування QR-кодів (наприклад, програма
«Сканер» в Xiaomi), а функцію розпізнавання цих кодів мають інші популярні
додатки (наприклад, Viber). Але якщо програми для зчитування QR-коду немає,
необхідно увійти в магазин додатків (для Andriod – Play Market, для iOS –
iTunes)
Приклади
власних матеріалів з використанням QR- кодів:
1. Презентація до уроку, що містить QR- коди
2. Матеріали наукового квесту для учнів:
Немає коментарів:
Дописати коментар